Back

Sisällöntuottamisen ABC – 10 parasta vinkkiä

Työelämässä tarvitaan myös kirjallista ilmaisutaitoa. Tuntuuko sisällöntuotto kuitenkin ”pakkopullalta”? Vai koetko, että ideoita on, mutta tekstiä ei vain synny?

Ota talteen nämä 10 vinkkiä ja kehity sisällöntuoton timanttiseksi osaajaksi!

  1. Tutki, mitä kilpailijat tekevät, niin olet jo heitä askeleen edellä
  2. Luo juuri oikanlaista, hyödyllistä, visuaalista, informatiivista ja viihdyttävää sisältöä, joka on helposti jaettavissa ja vastaa ihmisiä askarruttaviin kysymyksiin yrityksestä/tuotteesta/palvelusta
  3. Avain koukuttavaan sisältöön: mukaansatempaava tarina
  4. Kirjoita ideat ylös sisältökalenteriin, josta löydät aina julkaistavaa materiaalia. Näin pysyt asiakkaiden mielessä
  5. Luo orgaanista liikennettä tuottamalla säännöllisesti ja optimoimalla sisältöä, jota ihmiset etsivät. Ole myös kärsivällinen
  6. Aloita hakukoneoptimointi käyttämällä kysymys-sanoja ja ryhmittelemällä ne saman
    käyttötarkoituksen mukaisesti sekä priorisoimalla ne hakumäärien mukaisesti.
  7. Kartoita, mitä kysymyksiä potentiaalisilla asiakkailla on ostamisen eri vaiheissa.
  8. Jaa sisältöä useaan otteeseen. Voit muuntaa blogitekstisi esim. e-kirjan ja webinaarin muotoon ja jakaa sen uudelleen eri kanavissa.
  9. Pyri autenttisuuteen. Puhu siitä, mistä toiset vaikenevat. Luot arvoa keskusteluun.
  10. Avainstrategia arvokkaan sisällön luomiseen on tarinoiden kertominen. Jäävät helpoiten mieleen ja esittävät yrityksen tarjoaman sisällön inhimillisessä valossa.

person writing on white notebook

 

Lähde: Palveluistabisnestä

 

Leave a Reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *